sobota, 20 stycznia 2018

Ptasi punkt obserwacyjny...

Widzę z okna siedem znaków drogowych w kształcie prostokąta, lecz tylko jeden jest punktem obserwacyjnym dla ptactwa. Dlaczego on? Nie mam pojęcia, bo na moje ludzkie oko, wszystkie zapewniają niezły widok na okolicę.
Ten konkretny (jak widać na zdjęciach) jest jednak ich ulubionym i to niezależnie od wielkości zwierzaka. Reszta znaków jest czysta, jakby przed chwilą je ustawiono. Bardzo ciekawe zjawisko. Ktoś ma pomysł, dlaczego ten jest najlepszy?
 
texte et photo par Raphaël

3 komentarze:

  1. Ciężko coś wywnioskować, bo nie widzę pozostałych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To dorzucę komentarz od Hanny:
    "To samo chciałam napisać, co Anna. Nie mam porównania. Musiałabym zobaczyć w terenie - gdzie stoją te znaki, co je zasłania lub odsłania, w którym kierunku "patrzą", co jest pod nimi, co jest nad nimi, czy są w pobliżu zgrupowania innych ptaków/karmnik/krzaki/śmietnik, itp.? Czy znak jest wyższy/niższy, niż tamte. Może to tak, jak z psami - siusiają wszystkie na ten jeden kamień/jedno drzewo czy koło samochodu ... Ten jest używany, zabrudzony przez ptaki - znaczy się - bezpieczny, pewny, swój, używany przez innych ... Fajna sprawa 🙂 "

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeanalizowałem i mam następujące spostrzeżenia:
    1. znak jest najdalej od ulicy (choć nie są one mocno uczęszczane)
    2. widok w trzech kierunkach
    3. bliskość okna starszej pani, która codzień coś z okna rzuca
    4. bliskość krzaków (choć korzystają z nich tylko wróble)
    5. bliskość mojego okna, a ptaki pewnie lubią pozować do zdjęć
    To chyba tyle póki co :)

    OdpowiedzUsuń