niedziela, 27 maja 2012

Dane - Motorynka...


Zakłady rowerowe Romet w 1978 roku wypuściły na rynek 
zupełnie nowy model pojazdu jednoosobowego, była nim 
Motorynka Pony 50-M-1 (1978-80)

Silnik: dwusuwowy chłodzony powietrzem 50-M-1
Typ: 022 DEZAMET
Pojemność skokowa: 49,8 cm
Średnica cylindra: 38 mm
Skok tłoka: 44 mm
Stopień sprężenia: 8,0
Moc: 1,7 KM (1,25 kW)
przy prędkości obrotowej: 4800 obr/min
Maks. moment obrotowy: 2,85 Nm
Gaźnik: GM 12 F1
Sprzęgło: cierne 2-tarczowe, mokre
Skrzynia biegów: 2-biegowa
Paliwo: mieszanka etyliny 94 z olejem w stosunku 30:1
Instalacja elektryczna: iskrownik-prądnica 6V-20W
Świeca zapłonowa: F-80 Iskra
Masa silnika (bez oleju): 10,5 Kg
Zawieszenie kół
przednie: teleskopowe sprężynowe 65 mm
tylne: wahacz i amortyzator teleskopowe o skoku 50 mm
Ogumienie: 2,75 x 9"
Łańcuch: rolkowy 
Hamulce: bębnowe o średnicy bębna 97,5 mm
Rozruch silnika: dźwigniowy, nożny z lewej strony
Oświetlenie
przednie: żarówka dwuwłókowa BA-15d1; 15/15 W - 6V
tylne: żarówka S 8,5/9,5 - 5W/6V
Sygnał dźwiękowy: dzwonek rowerowy
Wymiary
Długość całkowita: 1320 mm
Rozstaw osi: 900 mm
Wysokość maks.: 1050 mm
Masa w stanie suchym: 35 kg
Dopuszczalne obciążenie: 100 kg
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Zużycie paliwa: 2l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 5,5l + 0,5l rezerwy

Motorynka Pony 50-M-2 (1980-84) jest zmodyfikowaną wersją motorynki Pony M1. 
Między innymi ze względu na zastosowaie innego zespołu napędowego zmiana 
biegów odbywa się w tym modelu dźwignią nożną.

Silnik: dwusuwowy chłodzony powietrzem 50-M-2
Typ: 023 DEZAMET
Pojemność skokowa: 49,8 cm3
Średnica cylindra: 38 mm
Skok tłoka: 44 mm
Stopień sprężenia: 8,0
Moc: 1,25 kW (1,7 KM)
przy prędkości obrotowej: 4800 obr/min
Maks. moment obrotowy: 2,85 Nm
Gaźnik: GM12F1
Sprzęgło: cierne 2-tarczowe, mokre
Skrzynia biegów: 2-biegowa
Paliwo: mieszanka etylin 86 z olejem w stosunku 30:1
Instalacja elektryczna: iskrownik-prądnica 6V - 20W
Świeca zapłonowa: F-80 Iskra
Masa silnika (bez oleju): 10,5 Kg
Zawieszenie kół
przednie: teleskopowe sprężynowe 65 mm
tylne: wahacz i amortyzator teleskopowe o skoku 50 mm
Ogumienie: 9 x 2 1/2"
Łańcuch: rolkowy 12,7 x 7,75 x 4,88 mm 84 ogniwowy
Hamulce: bębnowe o średnicy bębna 97,5 mm 
Rozruch silnika: dźwigniowy nożny z lewej strony silnika
Oświetlenie
przednie: żarówka dwuwłókowa BA-15d1; 15/15 W - 6V
tylne: żarówka S 8,5/9,5 - 5W/6V
Sygnał dźwiękowy: dzwonek rowerowy
Wymiary
Długość całkowita: 1360 mm
Rozstaw osi: 900 mm
Szerokość kierownicy: 685 mm
Wysokość maks.: 1050 mm
Masa w stanie suchym: 40 kg
Dopuszczalne obciążenie: 100 kg
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Zużycie paliwa: 2,2 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 5,5 l + 0,5 l rezerwy

Motorynka Pony 50-M-3 (1984-89) jest zmodyfikowaną wersją motorynki Pony M2. 
Poza nowym silnikiem o zmniejszonych osiągach w pojeździe zastosowano liczne 
drobne zmiany konstrukcyjne. Zmiany te dotyczyły sposobu mocowania siodła 
i kierownicy, innego kształtu kierownicy, innego mocowania błotników.

Silnik: dwusuwowy chłodzony powietrzem 50-M-3
Typ: 025 DEZAMET
Pojemność skokowa: 49,8 cm3
Średnica cylindra: 38 mm
Skok tłoka: 44 mm
Stopień sprężenia: 8,0
Moc: 1,04 kW (1,5 KM)
przy prędkości obrotowej: 4000 obr/min
Maks. moment obrotowy: 2,85 Nm
Gaźnik: GM12F1
Sprzęgło: cierne 2-tarczowe, mokre
Skrzynia biegów: 2-biegowa
Paliwo: mieszanka etylin 86 z olejem w stosunku 30:1
Instalacja elektryczna: iskrownik-prądnica 6V - 20W
Świeca zapłonowa: F-80 Iskra
Masa silnika (bez oleju): 10,5 Kg
Zawieszenie kół
przednie: teleskopowe sprężynowe 65 mm
tylne: wahacz i amortyzator teleskopowe o skoku 50 mm
Ogumienie: 9 x 2 1/2"
Łańcuch: rolkowy 12,7 x 7,75 x 4,88 mm 84 ogniwowy
Hamulce: bębnowe o średnicy bębna 97,5 mm 
Rozruch silnika: dźwigniowy nożny z lewej strony silnika
Oświetlenie
przednie: żarówka dwuwłókowa BA-15d1; 15/15 W - 6V
tylne: żarówka S 8,5/9,5 - 5W/6V
Sygnał dźwiękowy: dzwonek rowerowy
Wymiary
Długość całkowita: 1360 mm
Rozstaw osi: 900 mm
Szerokość kierownicy: 685 mm
Wysokość maks.: 1050 mm
Masa w stanie suchym: 40 kg
Dopuszczalne obciążenie: 100 kg
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Zużycie paliwa: 2,2 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 5,5 l + 0,5 l rezerwy

Motorynka Pony 50-M-301 (1988-94) powstała na bazie modelu Pony 50 M 3. 
Główne zmiany miały na celu poprawę komfortu kierowcy. 
Wydłużono ramę - zwiększono rozstaw kół, znmieniono kształt zbiornika 
paliwa oraz charakterystykę amortyzatorów tylnych

Silnik: dwusuwowy chłodzony powietrzem 50-M-301
Typ: 023 DEZAMET
Pojemność skokowa: 49,8 cm3
Średnica cylindra: 38 mm
Skok tłoka: 44 mm
Stopień sprężenia: 8,0
Moc: 1,25 kW (1,7 KM)
przy prędkości obrotowej: 4800 obr/min
Maks. moment obrotowy: 2,85 Nm
Gaźnik: GM12F1
Sprzęgło: cierne 2-tarczowe mokre 2-biegowa
Skrzynia biegów: 2-biegowa
Paliwo: mieszanka etylin 86 z olejem w stosunku 30:1
Instalacja elektryczna: 20W
Świeca zapłonowa: F-80 Iskra
Masa silnika (bez oleju): 10,5 Kg
Zawieszenie kół
przednie: teleskopowe sprężynowe 65 mm
tylne: wahacz i amortyzator teleskopowe o skoku 50 mm
Ogumienie: 9 x 2 1/2"
Łańcuch: rolkowy 12,7 x 7,75 x 4,88 mm 84 ogniwowy
Hamulce: szczękowe bębnowe o średnicy bębna 97,5 mm 
Rozruch silnika: dźwigniowy nożny z lewej strony silnika
Oświetlenie
przednie: żarówka dwuwłókowa BA-15d1; 15/15 W - 6V
tylne: żarówka S 8,5/9,5 - 5W/6V
Sygnał dźwiękowy: dzwonek rowerowy
Wymiary
Długość całkowita: 1400 mm
Rozstaw osi: 940 mm
Szerokość kierownicy: 685 mm
Wysokość maks.: 1050 mm
Masa w stanie suchym: 40 kg
Dopuszczalne obciążenie: 100 kg
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Zużycie paliwa: 2,2 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 4,5 l + 0,5 l rezerwy

Kilka słów o sprzęcie, którym jeździłem...
photo de l'internet

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  4. 41 years old Help Desk Operator Randall Matessian, hailing from Val Caron enjoys watching movies like Topsy-Turvy and Drama. Took a trip to Muskauer Park / Park Muzakowski and drives a Grand Am. Szczegoly

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem jeśli samochód ciągle się psuje to najlepszą opcją jest skup aut Sierakowice. Szybko wycenią samochód i załatwią wszelkie formalności. Nie ma co się męczyć z ciągłymi naprawami. To są duże koszty.

    OdpowiedzUsuń