poniedziałek, 28 maja 2012

Projekt nowej instrukcji...

W związku z planowanymi zmianami na naszej klubowej tablicy (o której już wspominałem i to póki co krytycznie) postanowiłem oczywiście wnieść swój wkład. Wkład i tak wniosę uczestnicząc w pracach, jednak jako stary aktywista w niektórych dziedzinach chcę wnieść więcej. 
Sądzę, że bardzo istotne w krzewieniu la petanque jest przede wszystkim jasne przedstawienie zasad gry. Nie każdy z przechodniów, nawet gdy się zatrzyma przy graczach ma śmiałość zapytać o co w tym wszystkim chodzi. Mamy oczywiście opis słowny, jednak doświadczenie wskazuje na to, iż instrukcje obrazkowe cieszą się sporo większym zainteresowaniem. Dotyczy to głównie dzieci i młodzieży, lecz nie tylko. Wprawdzie otrzymaliśmy taką wizualizację od zaprzyjaźnionego człowieka z klubu Carbon Katowice, jednak nie jest ona zbyt duża. Raptem nieco większa niż A4. Postanowiłem zatem zrobić coś takiego, lecz odpowiednio powiększonego. Tak, by było dobrze widoczne, czytelne i zachęcało do zerknięcia. 


Uzyskanie materiału źródłowego nie stanowiło problemu, ponieważ jest to oficjalna instrukcja Polskiej Federacji Petanque. Sam mam taką u siebie (tutaj). Wystarczyło jedynie przenieść projekt na papier. Sądzę, że najlepszym rozwiązaniem są tu, jak widać powyżej dwie kratki na stronę. Po złożeniu planuję, by miało to następujący format, wygląd:




Oczywiście szczegóły omówimy jutro w szerszym gronie, bo póki co to jedynie mój plan. Plan ów wykonałem dzięki znajomej, która zajęła się drukiem i laminowaniem projektu (merci bieng). Dodatkowo myślę jeszcze zmienić wygląd ostatniej kratki i logo PFP zastąpić naszym, klubowym. Potrzeba mnie jedynie akceptacji reszty klubowiczów i owego logo w formie elektronicznej. Sądzę, że może być fajnie...
photo par Raphael

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz