wtorek, 5 kwietnia 2016

Koncert - Pasja 2016...

20 marca byliśmy z Ewą na niebanalnym wydarzeniu, jakim było muzyczne spotkanie z Pasją. W kościelnych murach parafii Wniebowstąpienia Pańskiego w Warszawie, wysłuchaliśmy współczesnej interpretacji dzieła skomponowanego przez Jana Sebastiana Bacha. Klimat miejsca i spotkanie z żywymi muzykami wywarły na mnie bardzo dobre wrażenie.
Już samo hasło "przywrócić przeżywanie muzyki w czasie i miejscu przeznaczonym do jej wykonywania" zapowiadało, że będzie ciekawie. Nie zawiodłem się, dzięki zapowiedzianym modyfikacjom wykonawczym, dzieło było zwarte i przystępne w odbiorze. W sam raz dla mnie, czyli widza nienawykłego do odbioru muzyki klasycznej. Takie zresztą jest założenie Fundacji o.to.ja – organizacji powstałej po to, aby na nowo poszukać indywidualnej relacji widza z artystą na gruncie muzyki klasycznej – aby odszukać pierwotną potrzebę wykonywania i odbierania tej, traktowanej często "muzealnie" czy "ekspozycyjnie", dziedziny sztuki.
Dla mnie - super!
 
 
 
Muzyka:
Pasja wg. Św. Jana BWV 245 J. S. Bacha

Aleksandra Klimczak – sopran
Małgorzata Bartkowska – alt
Rafał Grozdew – tenor
Tomasz Raff – bas

Zespół Passion Ensemble pod kierownictwem Alicji Sierpińskiej
Chór Iuvenis pod kierownictwem Jakuba Kaczmarka

Słowo:
Maciej Makowski – Ewangelista
Jakub Sewerynik – Jezus
Kamil Przystał – Piłat, Piotr
texte et photo par Raphaël

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz