piątek, 13 września 2013

Wystawa z okazji 90-lecia Hufca ZHP w Katowicach...

W dniu wczorajszym zakończyła się wystawa zorganizowana z okazji 90-lecia Hufca ZHP Katowice. Można ją było oglądać od czwartego września w Centrum na Mariackiej (ul. Mariacka 10 w Katowicach). Zebrane materiały, to w większości dokumentacja fotograficzna, która obejmowała początki Hufca, jego rozwój i wiele ważnych wydarzeń.


Oprócz tego można było obejrzeć również odznaki, proporce i dokumenty, a także przeczytać kilka ciekawostek. Przygotowaniem wystawy zajęła się Komisja Historyczna Hufca.
Przy okazji wspomnień związanych ze służbą harcerską przedstawiono także kawałek historii miasta. W zebranej dokumentacji widać bowiem nie tylko zmiany zachodzące w harcerstwie, lecz przy okazji również w samych Katowicach.

ZdjęcieZdjęcieZdjęcie

Mój osobisty kontakt z harcerstwem ograniczył się wiele lat temu do jednego dnia, kiedy to wybrałem się by sprawdzić jak to jest. Struktura ZHP nie wciągnęła mnie jednak, dlatego też sama wystawa za bardzo mnie nie interesowała. Obejrzałem ją przy okazji wizyty w Centrum na Mariackiej, związanej z zupełnie inną tematyką. Dla osób zainteresowanych była to jednak niewątpliwie niezła gratka, wspomnień czar.

texte et photo par Raphaël

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz