poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Lato w teatrze...

...to program Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego. W Pobiedziskach projekt realizowany był przez Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej. Przez dwa tygodnie młodzi ludzie bawili się i pracowali pod okiem artystów: Grażyny Wydrowskiej, Ewy Obrębowskiej-Piaseckiej, Andrzeja Pieczyńskiego i Jarosława Szelesta. Podsumowaniem tego czasu i działań było wczorajsze przedstawienie teatralne.
O godzinie siedemnastej w Domu Rekolekcyjnym Sacré Cœur przy ulicy Klasztornej rozpoczął się spektakl zatytułowany "Lato w pokoju". Czego mogłem się po nim spodziewać? Nie miałem zielonego pojęcia, ponieważ moja wiedza nie wykraczała ponad obserwację fotorelacji, jakie ukazywały się na bukfejsie. Wiedziałem jedynie, że całość została zrealizowana na podstawie wierszy Jadwigi Stańczakowej i Mirona Białoszewskiego.

Z racji tego, że najczęściej przybywam nieco przed czasem, frekwencja początkowa nie zrobiła na mnie wrażenia. Z minuty na minutę sytuacja ulegała jednak zmianie i w chwili rozpoczęcia spektaklu widownia była pełna. Bardzo to fajne, bo przecież artyści nie występują dla siebie.

To co działo się przed nami, na całej sali, która stanowiła w tym momencie scenę było przede wszystkim zaskakujące. Zmuszało również do myślenia, a z tym niekiedy bywa u mnie krucho. Przyznam szczerze, że głębsze zrozumienie całości umożliwiło mnie przeczytanie wykorzystanych wierszy. Tak spokojnie, w zaciszu domowym.

Czego jednak przeoczyć nie szło, to ogromne zaangażowanie młodzieży od samego początku do końca. Mam tu na myśli nie tylko spektakl, ale również spotkania z widownią przed i po nim. Ciepło, otwartość i niesamowita radość biły na kilometr. Doskonałym podsumowaniem tych wszystkich emocji był końcowy okrzyk jednego z młodych artystów "Hura! Udało się!". Trafił w sedno, oklaski trwały długo, a po zakończeniu nikt nie spieszył się do domu. Pozostaliśmy na słodkim poczęstunku, obejrzeliśmy magiczne miejsca i fotograficzną relację z zajęć. Warto było.
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
texte par Raphaël
photo: Nitkowy Świat et Raphaël

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz