środa, 23 lipca 2014

Jak zrobić kółka do petanque...

Chodzi oczywiście o kółka, które wyznaczają miejsce, z którego poszczególni gracze rzucają swoje kule. Taki sprzęt można bezproblemowo zakupić (choćby tutaj >>) lecz ja, zwolennik jak najtańszych rozwiązań, zdecydowałem się wykonać je własnoręcznie.
...
Możliwość taka nadarzyła się podczas buszowania w pewnej sali wiejskiej, gdzie wpadły mnie w ręce resztki wieńców, które brały kiedyś udział w obchodach dożynkowych. Konkretnie zainteresowały mnie druty stanowiące konstrukcję nośną. Są niezbyt grube, w miarę elastyczne, a zarazem twarde. Na początek obrałem je z ozdób i resztek krepiny.
W dalszej kolejności odmierzyłem tak, by po zwinięciu uzyskać z nich kółka o średnicy 50 centymetrów. Pociąłem brzeszczotem...
...połączyłem końce, tak by się nachodziły i skleiłem. W miejscu łączenia użyłem mocnej taśmy naprawczej, ponieważ są one najbardziej narażone na zerwanie.
Pierwszy "chwyt" wykonałem jednak przy użyciu bardziej poręcznej taśmy izolacyjnej.
Taśma ta posłużyła mnie również do ostatecznego owinięcia całości.
W ten sposób uzyskałem w miarę estetyczny wygląd w wesołej kolorystyce, która wyróżnia się na powierzchni bulodromu.
Tym oto sposobem przy pomocy Karoliny...
...uzyskaliśmy cztery sztuki.
Sprawdzają się doskonale.
Budżetowy efekt uzyskałem oczywiście dzięki temu, że ich wykonanie nie wymagało żadnego zakupu. Gdybym musiał nabyć drut i taśmy w sklepie, to nie wiem, czy byłoby to szczególnie opłacalne. Być może, jednak założenie było: za darmo...
texte, photo et ouvrage par Raphaël

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz