niedziela, 30 czerwca 2013

Cudowne Lata Poezji...

Wczorajszego wieczoru (29.06.2013) po raz trzeci uczestniczyłem w spotkaniu zwanym Cudowne Lata Poezji. Podobnie, jak poprzednio było ono wieczorem autorskim poety. Tym razem w krakowskiej kawiarni przy ul. Garncarskiej zagościła poetka Marta Półtorak. Zaprezentowała ona utwory ze swoich dwóch tomików poezji: „Transmisja na żywo” i „Księżycowe łąki”. Dzięki uprzejmości autorki oba, wraz z autografem, trafiły w nasze ręce.


Prócz samych wierszy, mieliśmy jak zwykle możliwość wysłuchania ciekawej dyskusji z uczestnictwem poetki i prowadzącego te wieczory, Jacka Sojana. Przyznam szczerze, że Marta Półtorak, bardzo mnie zaciekawiła. W jej poezji odkryć można przede wszystkim życie. Jest tęsknota za przeszłością i swoiste „komentarze” do otaczającego nas świata. Podobnie, same wypowiedzi poetki są bardzo ludzkie i pełne przemyśleń. Nie sposób odnaleźć w nich „achów”, „ochów”, ni sztucznej wyniosłości, co mnie akurat bardzo się podoba.

Jak zawsze na spotkaniach w Cudownych Latach osoby zaproszone, prócz słuchania, mogą w nich uczestniczyć. Mieliśmy zatem okazję, by porozmawiać z Martą Półtorak, zadać jej kilka pytań, czy wyrazić swe spostrzeżenia. Naprawdę warto było, gdyż, jak już wspomniałem, poetka jest bardzo interesującą osobą. Spotkanie teoretycznie miało trwać dwie godziny, jednak atmosfera, jaka się wytworzyła, zrobiła z dwóch wiele więcej. I o to chodzi…

Na koniec oczywiście odbył się Turniej Jednego Wiersza, w którym biorą udział zaproszeni goście. Tym razem tak się złożyło, że i ja wziąłem w nim udział. Jak niektórym wiadomo, z poezją związany nie jestem, a to co napisałem było pierwszym tego typu tekstem (zamieściłem go tutaj). Oczywiście nie ja zwyciężyłem, lecz nie to jest ważne. Liczy się dobra zabawa i niezwykła atmosfera tych spotkań…


Kilka fotografii znaleźć można w odnośnikach. Autorstwa Marii Kuczary oraz Moniki, zachęcam.

texte et photo par Raphaël

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz