poniedziałek, 21 stycznia 2013

Ptaki w karmniku...


Jakiś czas temu zbudowałem karmnik. Jak to w życiu bywa okazał on się niedoskonały i wymagał modernizacji. Drobnej jedynie ale jednak. Konstrukcję z brzozowych patyków niemal natychmiast pokochały sikory. Podobnie wędkę z zawieszoną na niej słoniną. Prócz wspomnianych skrzydlatych w okolice karmnika przybywały również inne ptaki. Głównie te większe, którym nie bardzo pasowało wciskanie się do karmika czy dyndanie na sznurku. To właśnie z myślą o nich stworzyłem dodatkową jadłodajnię w postaci miski. Jedyny problem polegał na tym, by owa miska nie znalazła się po chwili na dole. Dlatego właśnie przykręciłem ją do brzozowego patyka za pomocą wkręta. Z uwagi na to, że cała konstrukcja jest budżetowa, miska powstała z zakrętki po kawie rozpuszczalnej (której producenta nie podam, bo mnie za to nie zapłacił). Tym samym siedząc przy biurku w robocie mogę chwilami obserwować uwijające się ptaki. Dzięki statywowi i zamontowanemu nań aparatowi mogę również fotografować i filmować ich poczynania oraz prezentować je Wam, moi Szanowni Telewidzowie. To taka moja (nasza) domowa czatownia...


Niektórzy już te filmy widzieli, jednak zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdy jest zabukfejsowany i właśnie dlatego przedstawiam te video tutaj. Jedyne, czego jeszcze na nich zabrakło to sójka. Przychodzą również ale są bardzo płochliwe i strasznie ciężko je sfilmować. Postaram się jednak to uczynić, bo to piękne ptaszysko jest. Dobrego oglądania:


Słoninę konsumuje, choć ta miska akurat nie dla niej przeznaczona. Żółto upierzone winny się bujać wyżej, na sznurku. To miejsce zrobiłem z myślą o większych ptakach. Podkład wokalny odpowiada widocznemu gatunkowi, jednak pora roku się w nim nie zgadza...


No i złapałem ptaki, dla których powstała stabilna miska.
To jednak jeszcze nie wszystkie, które ją odwiedzają...


Video nieco oszukane, bo jedząc kosy nie śpiewają.


Podkład wokalny: dzierzba rudogłowa



A komu jeszcze mało:


texte, photo et vidéo par Raphaël

4 komentarze: