środa, 12 grudnia 2012

Aromatyzowane oliwy...

...lub oleje, jak kto woli. Bo nie tylko oliwa się do tego nadaje. Dobrej jakości oleju także z powodzeniem można użyć. Grunt, by był neutralny w kwestii aromatu. Na pomysł natknąłem się w sieci a konkretnie na jednym z blogów. O tym jednak później.
Do mej radosnej twórczości użyłem grzybów (zeschłych jak widać), cosnku, tymianku i papryki (też zeschłej)...
tekst...
miałem do dyspozycji litr oleju zatem upchałem wyżej wymienione składniki do butelek o pojemności 0,33...
tekst...
następnie zalałem tłuszczem, który w tym konkretnym przypadku uzyskany został z pestek winogron...
jako, że olej wlałem zimny, to postanowiłem gotowe już flaszeczki podgrzać za pomocą garnka z wrzątkiem...
tekst...

Ot, cała filozofia. Nic trudnego a daje nieco urozmaicenia i oszczędności. Gotowe, dostępne w sklepach dzieła są drogie. Nie dają również takiej satysfakcji. Dziękuję agik za inspirację i jakże cenne rady, a wszystkim Szanownym Telewidzom życzę:
Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Bardzo fajne to pierwsze zdjęcie... takie do kalendarza?
    żaaba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też? ale chodziło mnie o taki do powieszenia w kuchni? na rok 2013?
      ż.

      Usuń
    2. aha, się mi jeszcze przypomniał kalendarz działkowca, o!

      Usuń
    3. Trochę już późno na myślenie o wydaniu kalendarza...

      Usuń
    4. A kto zabrania wydać kalendarz od lutego do lutego? dla zielarza, to chyba nawet od marca do marca...

      Usuń
    5. Oczywiście nikt nie zabrania.

      Usuń
  2. O widzisz :)
    Przypomniało mi się, ze miałam grzyby zeschłe wrzucic do oleju, o! do lnianego może chyba fajnie się będzie komponowac.
    Mocno pachnie grzybami ten grzybowy?

    Tak sobie myślę, że to podgrzewanie butelek, czy słoików ma większy sens, niż zalewanie gorącą, szczególnie gdy od czegoś może się odparzyc skórka ( od pomidorów, albo od papryki)Musze spróbowac, bo robiłam już i zalewane ciepłym i zalewane zimnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słaby mam węch...
      Podgrzewanie gotowych mniej ryzykowne, to fakt.

      Usuń