czwartek, 24 października 2013

Karkówka peklowana...

Peklowanie mięsa to żadna filozofia. Najłatwiej użyć do tego soli peklującej, przy czym największym problemem może okazać się jej zakup. Nie jest powszechnie dostępna i niekiedy trzeba trochę poszukać. Niektórzy mieszają również sól z saletrą potasową, jednak tej metody nie sprawdzałem jeszcze na sobie.
Ja do peklowania użyłem karkówki z kością.
Wrzuciłem doń liść laurowy, pieprz, ziele angielskie i goździki.
Całość zalałem wodą z wspomnianą solą, przykryłem i wstawiłem do chłodni.
Mięso pozostało w niej trzy czy cztery dni. Ważne, by go doglądać, obracać i pilnować poziomu zalewy.
Tak przygotowane mięso nadaje się do obróbki termicznej. Ja je upiekłem i przyznam, że było wspaniałe.
Opisana metoda zwie się zalewową. O innych poczytać można choćby w wiki.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. 46 yr old Dental Hygienist Adella Burnett, hailing from Courtenay enjoys watching movies like Baby... Secret of the Lost Legend and Beekeeping. Took a trip to Ilulissat Icefjord and drives a Eldorado. moje zrodla

    OdpowiedzUsuń