wtorek, 27 sierpnia 2013

Sierpniowy turniej la petanque...

W niedzielę (25.08.2013) odbył się kolejny turniej petanque na Giszowcu w Katowicach. Kolejny dla klubowiczów, lecz dla mnie w tym sezonie był on pierwszym w tym miejscu. Tym samym przybyłem nieco wcześniej na bulodrom, by przypomnieć sobie jego specyfikę, gdyż dawno nie grałem na tego typu terenie. 

Im bliżej było godziny szesnastej, tym więcej osób się pojawiało. Na jedną z nich, czyli kolegę Mariana czekało widoczne powyżej trofeum. Jest to nagroda dla mistrza dubletów w rozgrywkach, które odbyły się między IV a VII bieżącego roku. Były to zawody, podczas których za każdym razem losowano nowe składy. Po ich zakończeniu okazało się, że najlepszy bilans miał właśnie Marian, za co został uhonorowany.

ZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcie

Po tej krótkiej ceremonii nastąpiło losowanie zawodników do dwóch grup, w których mieliśmy stoczyć pojedynki każdy z każdym. Pomimo wyraźnego spadku formy okazało się, że wcale tragicznie mnie nie idzie i jest szansa, że nie będę ostatni. Trzy pierwsze pojedynki udało mnie się wygrać. Niestety z niezbyt dużą przewagą, co miało niekorzystny wpływ na punktację. Dwa kolejne mecze w grupie przegrałem, przez co mogłem definitywnie pożegnać się z podium.

ZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcie

Pozostała mnie walka o szóste, siódme miejsce a tym samym o nagrodę. Były one bowiem przewidziane dla sześciu najlepszych zawodników. Niestety w meczu tym uległem Adasowi, jednak mimo wszystko wynik końcowy okazał się dla mnie zaskakująco dobry. Jak to mówią, trening czyni mistrza, a mnie w tym sezonie bardzo ich zabrakło. Tak czy inaczej kilkugodzinna zabawa okazała się niezmiennie udana. Końcówka rozgrywek odbywała się już po zmroku, w świetle latarni.

ZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcie

W niedzielne popołudnie, prócz zawodników z klubu Amicus-Giszowiec, na bulodromie pojawiły się dwie nowe twarze. Był to Jacek i Mariusz. Z tym drugim miałem już okazję grać na zeszłorocznym turnieju o puchar Prezydenta Miasta Katowic w parku Kościuszki. Koledze gra przypadła do gustu, zatem jest szansa, że będzie częściej z nami grywał.

ZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcie

texte et photo par Raphaël

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz