Zakłady rowerowe Romet w 1978 roku wypuściły na rynek
zupełnie nowy model pojazdu jednoosobowego, była nim
Motorynka Pony 50-M-1 (1978-80)
Silnik: dwusuwowy chłodzony powietrzem 50-M-1
Typ: 022 DEZAMETPojemność skokowa: 49,8 cm
Średnica cylindra: 38 mm
Skok tłoka: 44 mm
Stopień sprężenia: 8,0
Moc: 1,7 KM (1,25 kW)
przy prędkości obrotowej: 4800 obr/min
Maks. moment obrotowy: 2,85 Nm
Gaźnik: GM 12 F1
Sprzęgło: cierne 2-tarczowe, mokre
Skrzynia biegów: 2-biegowa
Paliwo: mieszanka etyliny 94 z olejem w stosunku 30:1
Instalacja elektryczna: iskrownik-prądnica 6V-20W
Świeca zapłonowa: F-80 Iskra
Masa silnika (bez oleju): 10,5 Kg
Zawieszenie kół
przednie: teleskopowe sprężynowe 65 mm
tylne: wahacz i amortyzator teleskopowe o skoku 50 mm
Ogumienie: 2,75 x 9"
Łańcuch: rolkowy
Hamulce: bębnowe o średnicy bębna 97,5 mm
Rozruch silnika: dźwigniowy, nożny z lewej strony
Oświetlenie
przednie: żarówka dwuwłókowa BA-15d1; 15/15 W - 6V
tylne: żarówka S 8,5/9,5 - 5W/6V
Sygnał dźwiękowy: dzwonek rowerowy
Wymiary
Długość całkowita: 1320 mm
Rozstaw osi: 900 mm
Wysokość maks.: 1050 mm
Masa w stanie suchym: 35 kg
Dopuszczalne obciążenie: 100 kg
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Zużycie paliwa: 2l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 5,5l + 0,5l rezerwy
Motorynka Pony 50-M-2 (1980-84) jest zmodyfikowaną wersją motorynki Pony M1.
Między innymi ze względu na zastosowaie innego zespołu napędowego zmiana
biegów odbywa się w tym modelu dźwignią nożną.
Silnik: dwusuwowy chłodzony powietrzem 50-M-2
Typ: 023 DEZAMET
Pojemność skokowa: 49,8 cm3
Średnica cylindra: 38 mm
Skok tłoka: 44 mm
Stopień sprężenia: 8,0
Moc: 1,25 kW (1,7 KM)
przy prędkości obrotowej: 4800 obr/min
Maks. moment obrotowy: 2,85 Nm
Gaźnik: GM12F1
Sprzęgło: cierne 2-tarczowe, mokre
Skrzynia biegów: 2-biegowa
Paliwo: mieszanka etylin 86 z olejem w stosunku 30:1
Instalacja elektryczna: iskrownik-prądnica 6V - 20W
Świeca zapłonowa: F-80 Iskra
Masa silnika (bez oleju): 10,5 Kg
Zawieszenie kół
przednie: teleskopowe sprężynowe 65 mm
tylne: wahacz i amortyzator teleskopowe o skoku 50 mm
Ogumienie: 9 x 2 1/2"
Łańcuch: rolkowy 12,7 x 7,75 x 4,88 mm 84 ogniwowy
Hamulce: bębnowe o średnicy bębna 97,5 mm
Rozruch silnika: dźwigniowy nożny z lewej strony silnika
Oświetlenie
przednie: żarówka dwuwłókowa BA-15d1; 15/15 W - 6V
tylne: żarówka S 8,5/9,5 - 5W/6V
Sygnał dźwiękowy: dzwonek rowerowy
Wymiary
Długość całkowita: 1360 mm
Rozstaw osi: 900 mm
Szerokość kierownicy: 685 mm
Wysokość maks.: 1050 mm
Masa w stanie suchym: 40 kg
Dopuszczalne obciążenie: 100 kg
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Zużycie paliwa: 2,2 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 5,5 l + 0,5 l rezerwy
Motorynka Pony 50-M-3 (1984-89) jest zmodyfikowaną wersją motorynki Pony M2.
Poza nowym silnikiem o zmniejszonych osiągach w pojeździe zastosowano liczne
drobne zmiany konstrukcyjne. Zmiany te dotyczyły sposobu mocowania siodła
i kierownicy, innego kształtu kierownicy, innego mocowania błotników.
Silnik: dwusuwowy chłodzony powietrzem 50-M-3
Typ: 025 DEZAMET
Pojemność skokowa: 49,8 cm3
Średnica cylindra: 38 mm
Skok tłoka: 44 mm
Stopień sprężenia: 8,0
Moc: 1,04 kW (1,5 KM)
przy prędkości obrotowej: 4000 obr/min
Maks. moment obrotowy: 2,85 Nm
Gaźnik: GM12F1
Sprzęgło: cierne 2-tarczowe, mokre
Skrzynia biegów: 2-biegowa
Paliwo: mieszanka etylin 86 z olejem w stosunku 30:1
Instalacja elektryczna: iskrownik-prądnica 6V - 20W
Świeca zapłonowa: F-80 Iskra
Masa silnika (bez oleju): 10,5 Kg
Zawieszenie kół
przednie: teleskopowe sprężynowe 65 mm
tylne: wahacz i amortyzator teleskopowe o skoku 50 mm
Ogumienie: 9 x 2 1/2"
Łańcuch: rolkowy 12,7 x 7,75 x 4,88 mm 84 ogniwowy
Hamulce: bębnowe o średnicy bębna 97,5 mm
Rozruch silnika: dźwigniowy nożny z lewej strony silnika
Oświetlenie
przednie: żarówka dwuwłókowa BA-15d1; 15/15 W - 6V
tylne: żarówka S 8,5/9,5 - 5W/6V
Sygnał dźwiękowy: dzwonek rowerowy
Wymiary
Długość całkowita: 1360 mm
Rozstaw osi: 900 mm
Szerokość kierownicy: 685 mm
Wysokość maks.: 1050 mm
Masa w stanie suchym: 40 kg
Dopuszczalne obciążenie: 100 kg
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Zużycie paliwa: 2,2 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 5,5 l + 0,5 l rezerwy
Motorynka Pony 50-M-301 (1988-94) powstała na bazie modelu Pony 50 M 3.
Główne zmiany miały na celu poprawę komfortu kierowcy.
Wydłużono ramę - zwiększono rozstaw kół, znmieniono kształt zbiornika
paliwa oraz charakterystykę amortyzatorów tylnych
Silnik: dwusuwowy chłodzony powietrzem 50-M-301
Typ: 023 DEZAMET
Pojemność skokowa: 49,8 cm3
Średnica cylindra: 38 mm
Skok tłoka: 44 mm
Stopień sprężenia: 8,0
Moc: 1,25 kW (1,7 KM)
przy prędkości obrotowej: 4800 obr/min
Maks. moment obrotowy: 2,85 Nm
Gaźnik: GM12F1
Sprzęgło: cierne 2-tarczowe mokre 2-biegowa
Skrzynia biegów: 2-biegowa
Paliwo: mieszanka etylin 86 z olejem w stosunku 30:1
Instalacja elektryczna: 20W
Świeca zapłonowa: F-80 Iskra
Masa silnika (bez oleju): 10,5 Kg
Zawieszenie kół
przednie: teleskopowe sprężynowe 65 mm
tylne: wahacz i amortyzator teleskopowe o skoku 50 mm
Ogumienie: 9 x 2 1/2"
Łańcuch: rolkowy 12,7 x 7,75 x 4,88 mm 84 ogniwowy
Hamulce: szczękowe bębnowe o średnicy bębna 97,5 mm
Rozruch silnika: dźwigniowy nożny z lewej strony silnika
Oświetlenie
przednie: żarówka dwuwłókowa BA-15d1; 15/15 W - 6V
tylne: żarówka S 8,5/9,5 - 5W/6V
Sygnał dźwiękowy: dzwonek rowerowy
Wymiary
Długość całkowita: 1400 mm
Rozstaw osi: 940 mm
Szerokość kierownicy: 685 mm
Wysokość maks.: 1050 mm
Masa w stanie suchym: 40 kg
Dopuszczalne obciążenie: 100 kg
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Zużycie paliwa: 2,2 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 4,5 l + 0,5 l rezerwy
Kilka słów o sprzęcie, którym jeździłem...
photo de l'internet
Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.
OdpowiedzUsuń:)
OdpowiedzUsuń41 years old Help Desk Operator Randall Matessian, hailing from Val Caron enjoys watching movies like Topsy-Turvy and Drama. Took a trip to Muskauer Park / Park Muzakowski and drives a Grand Am. Szczegoly
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem jeśli samochód ciągle się psuje to najlepszą opcją jest skup aut Sierakowice. Szybko wycenią samochód i załatwią wszelkie formalności. Nie ma co się męczyć z ciągłymi naprawami. To są duże koszty.
OdpowiedzUsuń